Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Jidášova zrada aktuálně...

Jidášova zrada aktuálně
aktuálně proto, že Ježíšovo učení o pokoji a nenásilí právě dnes mnoho křesťanů ignoruje.
Z Ježíšova učení můžeme vybrat tři nejdůležitější části. První dvě jsou jasné:
 „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí. To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.“ Matouš 22,37-39

  • jidasova-zrada-aktualne

 

Třetí část je obrácena k aktuálním problémům společnosti, je o pokoji a nenásilí, k tomu můžeme citovat:
„ Blaze těm, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími.“ Mt 5,9.
„Nebo má-li nějaký král táhnout do boje, aby se střetl s jiným králem, což nezasedne nejprve k poradě, zda se může s deseti tisíci postavit tomu, kdo proti němu táhne s dvaceti tisíci? Nemůže-li, vyšle poselstvo, dokud je jeho protivník ještě daleko, a žádá o podmínky míru.“ Lukáš 14,31

Další citát je o sebeobraně: „Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou“ Lk 6,29 .
To je jasná nadsázka, protože Ježíš, když ho voják udeřil do tváře, nenastavil mu druhou, ale bránil se způsobem odpovídajícím dané situaci. Znamená to tedy, že naše sebeobrana má být přiměřená a promyšlená. Abychom nezpůsobili nekonečný řetěz odvet a odplat, jak to vidíme dnes na Blízkém východě. Když nám někdo ublíží a nevíme, zda to udělal úmyslně, máme počkat, zda to bude opakovat. Pak bude jisté, že chce vyvolat konflikt….

Ještě zmíníme slavný vjezd Ježíše do Jeruzaléma, který slavíme v Květnou neděli. Tehdy jeho stoupenci volali „ Hosanna Synu Davidovu!“ Mt 21,9.
„Tu mu řekli někteří farizeové ze zástupu: „Mistře, napomeň své učedníky!“ Odpověděl: „Pravím vám, budou-li oni mlčet, bude volat kamení.“ Lukáš 19,39.
Tento výrok nejspíš znamená, že by propuklo násilí nebo válka, protože tehdy se kameny ve válce běžně používaly. A trest smrti byl u Židů ukamenováním.
Následující výrok byl určen těm, kteří chtěli bojovat proti římským okupantům se zbraní v ruce, zélótům: „ Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují.“ Mt 5,44.

Jidášova zrada
Tou nemohlo být, že Jidáš přivedl vojáky do Getseman. To přece věděl kdekdo, kde Ježíš spává, takže Velerada mohla poslat nějakého sluhu, aby zjistil, zda tam bude Ježíš spát tu noc a nemusela by dávat Jidášovi 30 stříbrných. Mohli mu to dát za to, že dosvědčí, že se Ježíš prohlašoval za Mesiáše, tedy za Boha, což bylo podle židovských zákonů rouhání a za to byl trest smrti.
Velmi tvrdé odsouzení je však Ježíšovo: „  běda tomu, který Syna člověka zrazuje. Pro toho by bylo lépe, kdyby se byl vůbec nenarodil!“ Mt 26,24.
To můžeme vysvětlit tím, že Jidáš zradil Ježíšovo učení o pokoji a nenásilí
Jidáš pravděpodobně patřil k zélótům, kteří chtěli bojovat proti Římanům se zbraněmi a tedy zradil jeho učení o nenásilí. Jidáš si mohl myslet, že Ježíš před Veleradou své učení snadno obhájí, tak jako je obhájil při sporu o dani císaři nebo když převrátil stoly směnárníků v chrámu a nikdo na něj nevztáhl ruku. A pak by zélóti vyhlásili povstání proti Římanům. Že to bylo naprosto nereálné víme z toho, jak dopadla židovská válka proti Římanům.
To však věděli i evangelisté, protože evangelia byla sepsána až po židovské válce v roce 67. Může to být také důvod, proč evangelisté tak závažnou věc blíže nepopisují. Byl by to výsměch těm, kteří odmítli Ježíšovo učení o nenásilí.
Dnes však vidíme takové Jidáše i v katolické církvi, protože podporují válku na Ukrajině, její neustálé prodlužování a eskalaci pod záminkou spravedlivého míru, avšak hlavně kvůli politice mocných a miliardovým ziskům zbrojařů a zkorumpovaných politiků.

 

 

Jidášova zrada  aktuálně
 aktuálně proto, že Ježíšovo učení o pokoji a nenásilí právě dnes mnoho křesťanů  ignoruje.
  Z Ježíšova učení můžeme vybrat tři nejdůležitější části. První dvě jsou jasné: 
 „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí. To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.“ Matouš 22,37-39
  Třetí část je obrácena k aktuálním problémům společnosti, je o pokoji a nenásilí, k tomu můžeme citovat:
   „ Blaze těm, kdo působí pokoj, neboť oni budou nazváni syny Božími.“ Mt 5,9.
 „Nebo má-li nějaký král táhnout do boje, aby se střetl s jiným králem, což nezasedne nejprve k poradě, zda se může s deseti tisíci postavit tomu, kdo proti němu táhne s dvaceti tisíci? Nemůže-li, vyšle poselstvo, dokud je jeho protivník ještě daleko, a žádá o podmínky míru.“ Lukáš 14,31
 
Další citát je o sebeobraně: „Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou“ Lk 6,29 . 
To je jasná nadsázka, protože Ježíš, když ho voják udeřil do tváře, nenastavil mu druhou, ale bránil se způsobem odpovídajícím dané situaci. Znamená to tedy, že naše sebeobrana má být přiměřená a promyšlená. Abychom nezpůsobili nekonečný řetěz odvet a odplat, jak to vidíme dnes na Blízkém východě. Když nám někdo ublíží a nevíme, zda to udělal úmyslně, máme počkat, zda to bude opakovat. Pak bude jisté, že chce vyvolat konflikt….
 
  Ještě zmíníme slavný vjezd Ježíše do Jeruzaléma, který slavíme v Květnou neděli. Tehdy jeho stoupenci volali  „ Hosanna Synu Davidovu!“ Mt 21,9.
 „Tu mu řekli někteří farizeové ze zástupu: „Mistře, napomeň své učedníky!“ Odpověděl: „Pravím vám, budou-li oni mlčet, bude volat kamení.“  Lukáš 19,39. 
   Tento výrok nejspíš znamená, že by propuklo násilí nebo válka, protože tehdy se kameny ve válce běžně používaly.  A trest smrti byl u Židů ukamenováním.
 Následující výrok byl  určen těm, kteří chtěli bojovat proti římským okupantům se zbraní v ruce, zélótům: „ Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují.“ Mt 5,44.
  
Jidášova zrada
  Tou nemohlo být, že Jidáš přivedl vojáky do Getseman. To přece věděl kdekdo, kde Ježíš spává, takže Velerada mohla poslat nějakého sluhu, aby zjistil, zda tam bude Ježíš spát tu noc a nemusela by dávat Jidášovi 30 stříbrných. Mohli mu to dát za to, že dosvědčí, že se Ježíš prohlašoval za Mesiáše, tedy za Boha, což bylo podle židovských zákonů rouhání a za to byl trest smrti.
  Velmi  tvrdé odsouzení je však Ježíšovo: „  běda tomu, který Syna člověka zrazuje. Pro toho by bylo lépe, kdyby se byl vůbec nenarodil!“ Mt 26,24.
  To můžeme vysvětlit tím, že Jidáš zradil Ježíšovo učení o pokoji a nenásilí 
   Jidáš pravděpodobně patřil k zélótům, kteří chtěli bojovat proti Římanům se zbraněmi a tedy zradil jeho učení o nenásilí. Jidáš si mohl si myslet, že Ježíš před Veleradou své učení snadno obhájí, tak jako je obhájil při sporu o dani císaři nebo když převrátil stoly směnárníků v chrámu a nikdo na něj nevztáhl ruku. A pak by zélóti vyhlásili povstání proti Římanům. Že to bylo naprosto nereálné víme z toho, jak dopadla židovská válka proti Římanům.
  To však věděli i evangelisté, protože evangelia byla sepsána až po židovské válce v roce 67. Může to být také důvod, proč evangelisté tak závažnou věc blíže nepopisují.  Byl by to výsměch těm, kteří odmítli Ježíšovo učení o nenásilí. 
Dnes však vidíme takové Jidáše i v katolické církvi, protože podporují válku na Ukrajině, její neustálé prodlužování a eskalaci pod záminkou spravedlivého míru, avšak hlavně kvůli politice mocných a miliardovým ziskům zbrojařů a zkorumpovaných politiků.

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Komentáře  

#1 Jaromír 2025-04-20 14:04
To preto, lebo v nasom DUÁLNOM svete má aj biblia dvojite vysvetlenie! Naboženský text je pre uslintane veriace ovecky čo nevedia hybať vlastným rozumom a slintaju po Raji a spase a len slepo nasledujú iních...Pre tich druhich " hore" je biblia iba mytologicka ASTRONÓMIA s vymyslenymi postavami na základe astronomických čisiel KÁNONU, o cykloch vesmíru v našej galaxii a solarnom systeme ovplyvňujúce Zem! A tak ani sám pápez neverí v to co káže, vie že je to len na kontrolu stáda a rozdeluj a panuj! Prave som dočítal knihu ktorú tak bars kto nezíska: THE CANON, a mne je to jasné! Zaoberam sa 40+rokov antickými astronomiami, cyklami a Veľkym Precesnym rokom a dobre viem ze tieto čísla a mena su klúčové v kánone vesmiru i biblie: 1480= Christos; 888= Iesous; a ich sucet,2368, ako i 800= Kyrios( pán), a súčet 3168 ako harmonické cislo kánonu, kedže aj Beth-lhm, lezi na 31.68° rovnobezke severne od rovnika! A aj toto císlo je vsade po svete v rozmeroch pyramid a chrámov z antiky i modernejsej doby, vo vsetkych nabozenstvach! Dokonca ho použili aj v utokoch z 11.zaří, 2001! A takéto poznanie zoberie roky štúdií v mnoho subjektoch, a poznanie konceptu= klúča k vsetkému! A tým je ZNOVUZRODENIA NA TEJTO PLANETE....Či už bytostí alebo civilizácií...
Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře