Ježíš se obětoval za mír
- Podrobnosti
- Blogy / DALŠÍ BLOGY|
- 13. duben 2025|
- pavel dudr|
- 1533 x
Ježíš se obětoval za mír, nikoli za hříchy katolíků, které nebudou odpuštěny, protože oni prodlužují a podporují válku na Ukrajině a hlavně miliardové zisky zbrojařů, které nás zbídačují. A nejen nás, ale hlavně naše děti a vnuky, protože to dnešní zbrojení a podpora války je na dluh, který oni budou muset splácet.
Navíc toho ani nelitují. Pouze to maskují řečmi o spravedlivém míru, jako by nevěděli, že mír nikdy není spravedlivý pro všechny. Třeba pro některé sudetské Němce, kteří byli vyhnáni v roce 1945 hlavně kvůli tomu, že zde měli značný majetek. Nebo pro podkarpatské Rusíny, kteří byli darováni Stalinovi. Potom také mír ve Vietnamu: americká armáda odplula, ale své zajatce tam nechala.
Přitom Ježíše hříchy lidí vůbec netrápily, bral je jako samozřejmé:
„Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!“
A opět se sklonil a psal po zemi. - / jejich hříchy /
….. Ježíš řekl: „Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš!“ Jan 8,7.
…. vinaři jeho služebníky chytili, jednoho zbili, druhého zabili, dalšího ukamenovali. Znovu poslal jiné služebníky, a to více než předtím, ale naložili s nimi právě tak. Matouš 12,33
... „Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Vyjídáte domy vdov pod záminkou dlouhých modliteb“ Mt 23,14.
Zatímco války ho trápily:
„Když už byl blízko a uzřel město, dal se nad ním do pláče a řekl:
„Kdybys poznalo v tento den i ty, co vede k pokoji! Avšak je to skryto tvým očím. Přijdou na tebe dny, kdy tvoji nepřátelé postaví kolem tebe val, obklíčí tě a sevřou ze všech stran. Srovnají tě se zemí a s tebou i tvé děti; nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas, kdy se Bůh k tobě sklonil.“ Lukáš 19,41.
Ježíš tedy neobviňuje ze zkázy Jeruzaléma Římany, ale to, že Židé nepřijali jeho učení o pokoji a nenásilí.
Ježíšovo učení Židé většinou chápali jako osvobození od římské nadvlády, když hlásal:
„Duch Hospodinův je nade mnou; proto mne pomazal, abych přinesl chudým radostnou zvěst; poslal mne, abych vyhlásil zajatcům propuštění a slepým navrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu,“ Lukáš 4,18
Jenže takové uvažování znamenalo vzpouru a válku, ve které Židé neměli šanci zvítězit. A tehdy Ježíše poslechli, ale v roce 67 už ne a byla z toho válka s katastrofálními následky.
Za co se tedy obětoval?
Velekněz Kaifáš to řekl jasně: „je pro vás lépe, aby jeden člověk zemřel za lid, než aby zahynul celý národ.“ Jan 11,50
Navíc toho ani nelitují. Pouze to maskují řečmi o spravedlivém míru, jako by nevěděli, že mír nikdy není spravedlivý pro všechny. Třeba pro některé sudetské Němce, kteří byli vyhnáni v roce 1945 hlavně kvůli tomu, že zde měli značný majetek. Nebo pro podkarpatské Rusíny, kteří byli darováni Stalinovi. Potom také mír ve Vietnamu: americká armáda odplula, ale své zajatce tam nechala.
Přitom Ježíše hříchy lidí vůbec netrápily, bral je jako samozřejmé:
„Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!“
A opět se sklonil a psal po zemi. - / jejich hříchy /
….. Ježíš řekl: „Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš!“ Jan 8,7.
…. vinaři jeho služebníky chytili, jednoho zbili, druhého zabili, dalšího ukamenovali. Znovu poslal jiné služebníky, a to více než předtím, ale naložili s nimi právě tak. Matouš 12,33
... „Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Vyjídáte domy vdov pod záminkou dlouhých modliteb“ Mt 23,14.
Zatímco války ho trápily:
„Když už byl blízko a uzřel město, dal se nad ním do pláče a řekl:
„Kdybys poznalo v tento den i ty, co vede k pokoji! Avšak je to skryto tvým očím. Přijdou na tebe dny, kdy tvoji nepřátelé postaví kolem tebe val, obklíčí tě a sevřou ze všech stran. Srovnají tě se zemí a s tebou i tvé děti; nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas, kdy se Bůh k tobě sklonil.“ Lukáš 19,41.
Ježíš tedy neobviňuje ze zkázy Jeruzaléma Římany, ale to, že Židé nepřijali jeho učení o pokoji a nenásilí.
Ježíšovo učení Židé většinou chápali jako osvobození od římské nadvlády, když hlásal:
„Duch Hospodinův je nade mnou; proto mne pomazal, abych přinesl chudým radostnou zvěst; poslal mne, abych vyhlásil zajatcům propuštění a slepým navrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu,“ Lukáš 4,18
Jenže takové uvažování znamenalo vzpouru a válku, ve které Židé neměli šanci zvítězit. A tehdy Ježíše poslechli, ale v roce 67 už ne a byla z toho válka s katastrofálními následky.
Za co se tedy obětoval?
Velekněz Kaifáš to řekl jasně: „je pro vás lépe, aby jeden člověk zemřel za lid, než aby zahynul celý národ.“ Jan 11,50
Komentáře
Facebook komentáře
Nejčtenější za poslední týden
- Lidová tvořivost nejen na téma fialové žumpy (9.4.2025)
- Objevilo se video skutečného místa dopadu rakety v Krivom Rogu
- Uděláme z Rusů “Woke-Rusy”, a rozparcelujeme si jejich území!
- J. Sachs: Američané hrají poker, Rusové šachy. Evropa není schopná diplomacie, jen válečného štvaní
- Bitku pri Kursku vyhrali Rusi – a nie USA či V.Británia
- Realisticky si to shrňme:
Související články
Komentáře
Inu, Ježíš je doložený lépe, než mýtický Praotec Čech nebo Kněžna Libuše...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hostivít#Původ_jména
Kosmas prý špatně pochopil zápis v nějaké německé kronice, kde byla věta od Bořivoje němcům, a kronikář myslel, že to je rodokmen:
Cituji Vladimír Karbusický:
(což sice někdo rozporuje, ale mně to přijde celkem pravděpodobné vysvětlení... dobře doložený je prý až Bořivoj I. ...)
Že se Ježíš obětoval "dobrovolně" spočívá především v tom, že včas neutekl, i když věděl, co ho čeká:
Cituji Mt 16:21-23:
Anebo zde:
Cituji Lk 22:42:
πα½
Mt 26:28 Neboť toto je má krev nové smlouvy, která se vylévá za mnohé na odpuštění hříchů.
O Janu Křtiteli se píše: Lk 1:77 a dal jeho lidu poznat spásu v odpuštění hříchů.
Ř 4:25 Kterýž vydán jest pro hříchy naše, a vstal z mrtvých pro ospravedlnění naše.
Ef 1:7 V němž máme vykoupení skrze krev jeho, totiž odpuštění hříchů, podlé bohatství milosti jeho,
Žd 9:28 Tak i Kristus jednou jest obětován, k shlazení mnohých lidí hříchů; podruhé bez hříchu ukáže se těm, kteříž ho čekají k spasení.
Víte, proto se Ježíšovi říká "Spasitel", že lidi zachraňuje od hříchů a odsouzení, a ne proto, že by byl naivní "mírotvůrce"...
Takže ať se nám tu nesnaží zapšklý protestant nebo naivní ateista brát našeho Spasitele a překrucovat si to podle svého naivního nebo špatného neuvážení...
πα½
Mt 10:34 „Nemyslete si, že jsem přišel uvést na zem pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit člověka,proti jeho otci, dceru proti její matce a nevěstu proti její tchyni. ..."
Ostatně ani ten citát Lk19 neodsuzuje válku proti tomu městu, které si ji zasloužilo, ale běduje nad ním, je mu ho líto...
A proč myslíte, že žid Kaifáš vyjádřil správně to, za co se Ježíš obětoval?
A ovšem leckterý mír je spravedlivý, zejména když jsou viníci spravedlivě potrestáni... A rusínům v SSSR asi nebylo špatně...
πα½