Facebook Twitter RSS
Czech English French German Russian Spanish

„Máša a medvěd.“ Putinovo konečné vítězství.

Hodnocení uživatelů:  / 20
NejhoršíNejlepší 

Emil Kalabus

Je doopravdy až neuvěřitelné, za co vše je dnes člověk označen za služebníka Kremlu. Dokud se takto poukazovalo pouze na lidi, kteří měli vlastní názor na Rusko či Ukrajinskou krizi, ještě se to dalo pochopit. Za co vše jsou však lidé označováni za agenty Kremlu dnes, to se jeví až absurdní. Ono už jen stačí mít například rád ruskou hudbu, kulturu či kuchyni, a už je z vás ruský agent. No podívejte se, kolik lidí se ke spolupráci s Moskvou přiznalo už jen tím, že se zúčastnili koncertu Alexandrovců, anebo tím, že v květnu uctilo památku obětí druhé světové války.

Dokonce i Jaromír Jágr se tak dle některých veřejně přiznal, že slouží Kremlu. Člověk aby se pomalu bál pustit si Mrazíka či Jen počkej zajíci, natož na veřejném prostranství četl Dostojevského či Tolstoje.

A co se týká ruských pohádek, tak jedna je opravdu velmi nebezpečná a je třeba si na ni dát pozor. Vážně - nový ruský animovaný film „Máša a medvěd“ láme rekordy, ale možná i ideové přesvědčení.

  • masa-a-medved-putinovo-konecne-vitezstvi

 

Nedávno italská novinářka Julie Pompili na stránkách Il Foglio vzpomněla neuvěřitelný úspěch ruského animovaného filmu. Podle autorky článku to lze považovat za nejvýznamnější úspěch „měkké síly" Putina. Vždyť díky animovanému seriálu mnoho dětí teď nevidí v obraze medvěda nepřítele, ale dobrého kamaráda, který pomáhá malé holčičce najít cestu domů, poznamenává se v článku. Neuvěřitelný úspěch ruského animovaného filmu „Máša a medvěd" na mezinárodní úrovni byl cítit zvláště ve vánočním čase. Řady animovaného seriálu byly přeloženy do 25 jazyků, a tříletá Máša v tradičním ruském sarafánu se šátkem na hlavě našla domov u spousty dětí ze 120 zemi světa, od USA až po Indonésii. V Americe právo na vysílání seriálu koupila společnost Netflix a malou Mášu dabuje mladá hollywoodská hvězda Elsie Fisher, která namluvila také tak populární animovaný film, jako je „Já, padouch", píše Il Foglio.

Základem příběhu, který komicky zobrazuje vztahy mezi dětmi a dospělými, se stala ruská národní pohádka o dívce, která zabloudila v lese, a medvědovi, který se ji snažil donutit, aby mu sloužila u sebe v domě, vysvětluje italská novinářka. Nakonec ale Máša nachází „velmi chytrý způsob", jak se vrátit zpět k babičce a dědečkovi. Ne náhodou v roce 2015 vyhrál seriál cenu Kidscreen Awards za nejlepší animaci a studio „Animakkord" vydělalo 225 milionů dolarů, nehledě na značnou výrobní cenu. Šest minut „Máši a Medvěda" stojí minimálně 250 tisíc dolarů, je uvedeno v článku.

Jedna z epizod ruské pohádky o dobráckém medvědovi a rozverné holčičce Máše překročila na síti YouTube hranici miliardy přehrání. Tím se nemůže pochlubit žádné z děl společnosti Walta Disneyho. Ruská firma Animaccord zažívá díky pohádce Máša a medvěd zlatý věk. A vydělat chce ještě víc - na licencích.

Spolumajitel ruské firmy Dmitrij Lovejko očekává, že prodeje licenčních výrobků by měly v příštím roce povyskočit o čtvrtinu na 300 milionů dolarů (7,5 miliardy korun). Už nyní postavičku Máši s medvědem najdeme na řadě předmětů od kinder vajec, přes panenky, oblečení pro děti, hodinky, vybavení pro školáky až po hamburgery.

Například loni italský výrobce sladkostí Ferrero prodal v Rusku 37 milionů čokoládových tyčinek s Mášou a medvědem, Danone prodalo na Ukrajině 33 milionů jogurtů s postavičkami z ruské pohádky a Burger King zavedl v Rusku dětská menu s oblíbenými hrdiny.

„Pohádka dokázala, že se perfektně hodí pro podporu prodeje, nejen hraček, ale i dalších předmětů jako jsou školní brašny nebo sladkosti,“ uvedl ředitel německého výrobce hraček Simba Dickie’s Michael Sieber. „Má velký potenciál. Nepůjde jen o krátkodobou euforii, ale dlouhodobý příběh,“ dodal.

Buďme však bdělí a nenechme se ukolébat krásnou animací. Znovu si připomeňme to, co napsala italská novinářka. Zbystřit smysly by měl především think tank Evropské hodnoty a Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám.

Zmíněný animovaný seriál „Maša a Medvěd“, je totiž nejvýznamnějším úspěchem „měkké síly" Putina a na to je třeba si dát opravdu, ale opravdu velký pozor. Propaganda není všemocná, ale „Máša a Medvěd“ ano.

Máša a medvěd - online pohádka

https://www.veselepohadky.cz/masa-a-medved/

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ruska-pohadka-masa-a-medved-d0q-/eko-zahranicni.aspx?c=A151221_133115_eko-zahranicni_fih

 

podporte-width

 

Facebook komentáře