Ochotnik poprvé vzlétl. Rusko ukázalo světu, že umí i těžké létající bojové roboty
- Podrobnosti
- ze světa / Rusko|
- 4. srpen 2019|
- Miroslav Suja|
- 6970 x
Těžký ruský průzkumný a úderný bezpilotní letoun Suchoj S-70 vykonal svůj první let. Pro Rusko tato událost znamená významný milník.
Úvodní let S-70 byl plánován na léto tohoto roku a uskutečnil se v sobotu 3. srpna, z čehož lze usuzovat, že program běží podle plánu. Bezpilotní stroj se odlepil od vzletové dráhy v 12.20 hodin moskevského času.
Byl řízen operátorem, přičemž několikrát obkroužil letiště ve výšce 600 metrů a poté bezpečně přistál. Let trval celkem dvacet minut a byl vyhodnocen jako úspěšný.
Pro ruský letecký průmysl tato událost znamená velmi významný milník. Na rozdíl od většiny ostatních kategorií výzbroje totiž Rusko v oblasti bezpilotních letadel do značné míry zaostalo. Nejen za Spojenými státy, ale také za Čínou, Tureckem či Íránem, které již roky vyrábí plně bojeschopné útočné bezpilotní aparáty, nasazované zejména na Blízkém východě a v severní Africe.
Rusko dosáhlo svých úspěchů na tomto poli teprve nedávno, kdy začalo využívat drony typu Orion, a to včetně jejich bojového nasazení v Sýrii.
Vzlet stroje S-70, vyvíjeného v rámci programu Ochotnik (Ochotnik-B), znamená, že Rusko rovnou – a úspěšně – „přeskočilo“ do technicky nejnáročnější kategorie těžkých vysokorychlostních (těsně podzvukových) proudových bezpilotních letadel.
Vzletová hmotnost S-70 totiž přesahuje 20 tun a i ze satelitních fotografií vyplývá, že jde o letoun velikostně (zejména rozpětím a nosnou plochou) srovnatelný s pilotovanými bojovými letadly značky Suchoj.
Letoun je zkonstruován jako "stealth" samokřídlo. Veškerá výzbroj bude nesena ve vnitřních zbraňových šachtách, které mají být dostatečně rozměrné pro nesení protizemních střel s plochou dráhou letu Ch-59M2 či protilodních Ch-35U. Kapacita vnitřních palivových nádrží má bezpilotnímu Suchoji umožnit dolet v ideálních podmínkách až 6000 kilometrů.
Letoun je zkonstruován jako "stealth" samokřídlo. Veškerá výzbroj bude nesena ve vnitřních zbraňových šachtách, které mají být dostatečně rozměrné pro nesení protizemních střel s plochou dráhou letu Ch-59M2 či protilodních Ch-35U. Kapacita vnitřních palivových nádrží má bezpilotnímu Suchoji umožnit dolet v ideálních podmínkách až 6000 kilometrů.
Letoun má působit do značné míry autonomně, k čemuž je v rámci programu Ochotnik vyvíjena umělá inteligence, testovaná na speciálně uzpůsobeném prototypu letounu Su-57. Právě s tímto pilotovaným typem pak má S-70 na bojišti spolupracovat.
Další informace a fotografie letounu najdete v našem článku věnovaném odhalení letounu S-70 v lednu tohoto roku.
Komentáře
Facebook komentáře
Nejčtenější za poslední týden
- POSLEDNÍ RUSKÉ VAROVÁNÍ !!!
- Washingtonem včera večer českého času začal obcházet strach z Ruska!
- Ruské velení se připravuje na jadernou válku
- Z Russkoj Vesny: Povolení navádět rakety ATACMS hluboko do Ruska: reakce v USA
- Ruské vojenské mistrovství opět deklasovalo Ukrajince!
- Když si nemohou udržet vládu, tak ten svět klidně spálí?
Související články