Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Studie : Propaganu šíří tři západní agentury

AKTUÁLNÍ STUDIE ODHALUJE, CO JE TO "MULTIPLIKÁTOR PROPAGANDY"

Je přímo do očí bijící, jak se mediální trh zaplňuje neziskovými organizacemi, které využívají panující předválečné klima k obohacení svých zakladatelů a provozovatelů z gratů mezinárodních institucí a nadnárodních korporací. Na tuzemské scéně se pořádá hon na čarodejnice, které personifikují zejména nezávislá media. Nicméně se s nimi spláchnou i media nepohodlná, či z některého předpojatého pohledu „nekorektní“. Na scénu přichází, až s nevídanou pompou a podporou pro-režimních medií, podivné projekty jako Kremlin Watch, či úderná jednotka Evropské Komise s otevřeným rozpočtem –StratCom , vedená českým námezdním novinářem Kálenským.

  • studie-propaganu-siri-tri-zapadni-agentury
  • Artikel
  • Propaganda

Veškeré instance západní nadnárodní i národní, formální či neformální moci, např. Bilderberg, Evropská Unie, místní vláda, atd. nyní jako na zakázku pasou po takzvané „ruské propagandě“. Pro jistotu předhazují davu často společensky vadné jedince, jak bylo zjištěno v případě českých Evropských hodnot (pornoherce Jandu), nebo finského státního rozhlasu Yle (odsouzenou toxikomanku a překupnici omamných látek Jessikku Aronovou).

Celá tato šílená šaráda se ale stává nechutnou fraškou za peníze daňových poplatníků, ve světle aktuání mediální studie o „mediálním multiplikátoru“ který se objevuje v pro-západní a proti-ruské propagandě ve švýcarských mediích. Propagandě válečné, natolik utržené z řetězu únosnosti, že ji lze připodobnit k situaci před oběmi minulými světovými válkami, nebo s nechvalně proslulou operací CIA, zvanouMockingbird, tedy drozd.

Předložená studie ve svém závěru konstatuje, že převážná většina zpravodajství německých, rakouských a švýcarských medií o konfliktu v Sýrii pochází pouze ze tří zpravodajských agentur, které jsou podřízeny partikulárním zájmům nadnárodních elit, západních mocností a zpravodajských služeb.

Za hlavní aktéry mediální manipulace v silně kocentrovaném globalizovaném medialním prostředí byly ve studii označeny tyto agentury, které stojí za převážnou většinou zpravodajství na západě:

1. Usamerická Associated Press (AP) se 4000 spolupracovníky po celém světě a zhrua 12’000 zákazníky.

2. Kvazi-státní francouzská Agence France-Presse (AFP) s necelými 4000 zaměstnanci,

3. Britská Reuters, která zaměstnává něco přes 3000 lidí.

(Všimněme si, že žádná z těchto agentur nesídlí v Kremlu)

Studie také ukazuje, že v kontrastu k většině článků převzatých od těchto agentur je v německojazyčných mediích počet investigativních článků na nule. (viz. fotogalerie)

Další zajímavý poznatek, který studie přináší, je míra poukazování na „ruskou propagandu“. V textech cílové skupiny medií bylo vyhledáváno slovo „propaganda“, které pak bylo přiřazováno k Rusku nebo k NATO. Zde je výsledný graf, který hovoří sám za sebe. (viz. fotogalerie)

zdroje a odkazy

Knihy

Studie

Der Propaganda-Multiplikator

Články

EU communication versus Russian propaganda

NATO’s information expert Jessikka Aro turned out to be a convicted drug dealer

Director speaks at the NATO Public Diplomacy Forum

CIA Operace Mockingbird

 

    PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

    Komentáře

    Přidat komentář

    Bezpečnostní kód Obnovit

    Facebook komentáře