Šéfovi washingtonské kanceláře prestižního časopisu TIME Michaelu Schererovi zavolala na mobilní telefon příjemná dáma s jasným, podmanivým hlasem a snažila se mu nabídnout zdravotní pojištění. Na jejím projevu však bylo cosi podezřelého.
Když se jí Scherer na rovinu zeptal, zda je skutečný člověk, nebo počítačem ovládaný robot s umělým hlasem, s okouzlujícím smíchem odpověděla, že je samozřejmě opravdová. Pak ale nedokázala zodpovědět několik dalších jednoduchých testovacích otázek. Na dotaz, z jaké zeleniny se dělá rajská polévka, zareagovala, že nerozumí otázce, a když se jí Scherer opakovaně ptal, co bylo včera za den, stěžovala si na špatné spojení.
V průběhu další hodiny jí ve snaze zjistit, zda je člověk či robot, zavolalo zpět několik reportérů časopisu. Sdělila jim, že se jmenuje Samantha West, a z jejích opakovaných, hlasově naprosto dokonalých odpovědí bylo evidentní, že se jedná o robota. Účelem její činnosti bylo pokládat lidem řadu otázek vztahujících se k jejich zdravotnímu pojištění, tedy „máte Medicare?“ atp., a pak potenciálního zákazníka přepojit na skutečného člověka, který se postará o uzavření obchodu.
Pokud chcete, můžete jí zavolat také. Její číslo je (484) 589-5611 (mezinárodní předvolba USA je 001). Zadáte-li si toto číslo do Google, zjistíte, že je předmětem mnoha online diskusí, v nichž si i jiné „oběti“ telefonátů tzv. Samanthy West na tuto záhadně vytrvalou dámu stěžují.
(telefonát č. 1 a č. 2 níže)
K telefonátu č. 1: Muž se pokouší Samanthu přesvědčit, aby řekla větu „I’m not a robot“ (nejsem robot). Ta zatvrzele reaguje buď otázkou „What?“ (cože?), smíchem, nebo větou „No, I’m a real person, maybe we have a bad connection, I’m sorry about that.“ (Ne, jsem skutečný člověk, možná máme špatné spojení, je mi líto). Věty „Nejsem robot“ se volající nedočká, Samantha ji nejspíš nemá nastavenou.
Dobrý den, jak se dnes máte?
OK - jak se máte vy?
Dobře. Volám vám ohledně vaší online poptávky na pojistné krytí ze zdravotního pojištění. Pracujeme se všemi hlavními pojišťovnami a porovnáme pro vás jejich sazby. Nabídku vám mohu poskytnout za nějakých pět minut, OK?
Vy jste robot?
(smích) Jsem skutečný člověk. Slyšíte mě dobře?
Slyším vás dobře, ale vy zníte jako robot.
Rozumím. --- Můžeme pokračovat?
Jistě.
Využíváte v současnosti MediCare?
Ne. Proč jsou (vaše) otázky tak osobní?
Obdrželi jsme vaši online žádost o zdravotní pojištění a pokud stále hledáte cenově dostupné zdravotní pojištění s vynikajícím krytím, můžeme vám zadarmo učinit nabídku.
Proč bych vám měl poskytovat své informace?
(ticho) Rozumím, ale my pracujeme se všemi poskytovateli a můžeme vám dát nízkou sazbu. Bude to trvat jen minutu, OK?
Vy opravdu zníte jako robot!
(ticho) Jsem skutečný člověk, možná máme špatné spojení, je mi líto.
Jste si jistá?
Ano. Jistě.
Teď zavěsím.
OK.
Přeju pěkný den.
Děkuji.
Z diskuse: „Ta žena zněla přátelsky. Tvrdila, že jsem žádal o informace o zdravotním pojištění,“ píše jeden nick. „Zarputile se odmítala odchýlit od svého textu.“
Po zodpovězení všech otázek této robo operátorky byl jeden reportér časopisu TIME přepojen na skutečného člověka, který na rozdíl od všech předešlých neukončil hovor, jakmile na Samanthu přišla řeč. Reportér se lidského operátora zeptal na webové stránky společnosti a dostalo se mu odpovědi, že se jedná o premierhealthagency.com a že firma sídlí ve Ft. Lauderdale. Na homepage mají motto „Jsme zde, abychom pomáhali…protože nám na vás záleží.“
Reportér pak zavolal do této společnosti přímo a představil se s tím, že pracuje pro TIME a že píše článek o robotovi, který jménem jejich firmy volá lidem.
„My k telefonátům roboty nevyužíváme, pane,“ zareagoval dotyčný a urychleně zavěsil.
Při druhém pokusu o přímý telefonát do Premier Health Plans Inc. se ozval zaměstnanec, který se představil jako Bruce Martin. K výše uvedenému telefonnímu číslu reportérovi sdělil, že si není jist, zda patří společnosti. „K propagačním účelům využíváme televizi, rádio a internet,“ řekl. Činnost firmy popsal jako „prodej životního, zdravotního a dentálního pojištění“.
Reportéra TIME požádal, aby v článku uvedl jméno společnosti, internetovou adresu i telefonní číslo. „Pokud tohle zveřejníte ve vašem časopise, rádi bychom z toho něco měli,“ řekl Martin a reportér souhlasil, že přesně to udělá. Martin také prohlásil, že se po firmě poptá, zda pro ně pracuje Samantha West, ale že odpověď nebude mít dřív než v pondělí večer.
TIME bude aktualizovat článek případnými novými informacemi, které od Martina získá.
AKTUALIZACE: K 11. prosinci, den po zveřejnění článku, přestala výše zmíněný telefon zvedat Samantha West – číslo se hlásí jako obsazené. Webové stránky premierhealthagency.com byly staženy, údajně jsou v rekonstrukci.
Zdroj:http://theviralpost.com/ai-telemarketer-sounds-human-denies-being-a-robot-2/
Převzato:http://www.osud.cz/desive-v-usa-nabizi-zdravotni-pojisteni-super-inteligentni-robot-vydavajici-se-za-cloveka