Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Vzdělání není zboží! – akce začíná

Dnes dopoledne byly v rámci jedné z akcí iniciativy Vzdělání není zboží! vyvěšeny transparenty na několika pražských vysokých školách. Transparenty s hesly jako například „Bílá kniha: Univerzita Karlova s.r.o.", „Vzdělání není zboží!" „Bílá kniha - černá budoucnost" a další byly vyvěšeny na Pedagogické a Filosofické fakultě Univerzity Karlovy, ČVÚT, FAMU a také v aule Fakulty sociálních věd. Transparenty byly vyvěšeny nejen jako protest proti reformě vysokého školství v podobě Bílé knihy terciárního vzdělávání, která zohledňuje pouze ekonomickou roli vzdělání, ale také jako pozvánka na zítřejší POCHOD PRODUKTŮ, který rovněž reaguje na komodifikaci vzdělávání.

  • vzdelani-neni-zbozi
Zástupce iniciativy shrnuje důvody vyvěšení transparentů, informační kampaně a průvodu: "Nelíbí se nám především současné podfinancování vysokých škol a zdůrazňování jediné možnosti reformy v zavedení školného a sbližování firem s univerzitami, což ohrozí jejich autonomii. Vzdělání nemůže být chápáno jako jakékoli jiné obchodovatelné zboží, dostupné jen těm, kteří na něj mají nebo jsou ochotni se kvůli němu zadlužit.

Proč byl vybrán pro akce právě tento termín? „Inspirovali jsme se právě probíhajícími protesty rakouských studentů, které jsou namířené proti oslavám desetiletého výročí Boloňského procesu. Ten má za cíl sjednotit evropský vysokoškolský systém a zároveň se zaměřit na posílení jeho konkurenceschopnosti, dynamičnosti a adaptability. Už tyto pojmy naznačují, že o vzdělání se tu přemýšlí z čistě ekonomického hlediska. Chápání vzdělávání jako služby, která musí vést k tržně upotřebitelným výstupům, je ostatně společné Boloňskému procesu i Bílé knize."

Transparent „Vzdělání není zboží!" byl vyvěšen také v Hradci Králové na Filozofické fakultě.

Pochod produktů je naplánován na pátek 12.března od 14 hodin na pražském Albertově.

Tisková zpráva k Pochodu produktů

 

 

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře