Facebook Twitter RSS
Czech English French German Russian Spanish

Těžký letadlový křižník Admirál Kuzněcov je „predátor z minulosti se stále ostrými zuby“!

Hodnocení uživatelů:  / 5
NejhoršíNejlepší 

Jen blázen může tuto loď podceňovat, nebo se jí smát! Hned na začátku je třeba vysvětlit, že Admirál Kuzněcov není žádná letadlová loď, nýbrž těžký letadlový křižník, tedy něco co nemá ve výzbroji žádná země NATO! Je to kříženec těžkého bitevního křižníku a letadlové lodě v jednom. Kromě letadel má na palubě celou řadu dalších smrtonosných zbraní, jako jsou různé druhy raket a torpéd schopné ničit pozemní, vzdušné i podvodní cíle. Je tedy mnohem smrtonosnější a má mnohonásobně větší využití v boji, než „pouhá obyčejná letadlová loď“!
 
Součástí jeho výzbroje jsou třeba těžké protilodní rakety P-700 Granit s maximálním doletem 630 kilometrů, které jsou schopné poslat ke dnu jakoukoli loď. Protiponorkový systém UDAV-1 zase chrání Kuzněcova před ponorkovou hrozbou z hlubin a moderní vrtulník KA-27 dokáže ponorky vyhledávat a ničit také. Letadla Su-33 pak mohou nést protilodní střely P-270 Moskit s doletem až 120 km. 
 

  • tezky-letadlovy-kriznik-admiral-kuznecov-je-predator-z-minulosti-se-stale-ostrymi-zuby

Na bližší vzdálenost pak zajišťuje obranu lodi automatický kanón AK-630. Palubní PVO zajišťují rakety Kashtan CIWS s dostřelem od 500 m do 8 kilometrů, dále námořní provedení systému 3K95 Kinzhal (Tor) schopných zasáhnout vzdušný cíl až do vzdálenosti 12 km a 3K87 Kortik (Tunguska).

 

Admirál Kuzněcov je tedy velmi dobře vyzbrojenou lodí schopnou se postavit jakémukoli protivníkovi. Jeho jedinou „slabostí“ je zastaralý pohon. Na modernizaci palubního letectva se již pracuje (v současnosti se na palubě nachází a testují letouny MIG-29k) a příští rok bude po modernizaci možná vybaven novými stíhači páté generace T50 a snad i lepším, modernějším pohonem. Každopádně je Admirál Kuzněcov smrtonosným predátorem, s kterým musí každý, kdo si chce zahrávat s Ruskem a jeho spojenci počítat jako se smrtonosnou hrozbou!

 

Ladislav Kašuka.

 

 

 

podporte-width

 

Facebook komentáře