Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Soud projedná kritickou reklamu na tramvajích

Před rokem křižovaly ulice Prahy tramvaje, které ukazovaly zkázu kulturních památek, které v západočeské Kyselce vlastní Karlovarské minerální vody (KMV). Kvůli nařízení soudu v rámci vydaného předběžného opatření musely být reklamy po deseti dnech staženy. Tím ale KMV udělaly asociaci ASORKD, která kampaň zaplatila, medvědí službu.

  • soud-projedna-kritickou-reklamu-na-tramvajich

Kdo si reklamy nevšiml nebo o Kyselce nikdy neslyšel, po oznámení, že reklamy musí být po stížnosti KVM odstraněny, se o Kyselku začalo zajímat mnohem víc lidí. „Jen za inkriminovaných deset dní nám petici na webu podepsalo 736 občanů," říká prezident ASORKD Pavel P. Ries.

http://zpravy.idnes.cz/obrazy-rozpadlych-lazni-v-kyselce-z-tramvaji-sundejte-rozhodl-soud-11a-/domaci.aspx?c=A120801_200542_vary-zpravy_slv

Cílem kampaně bylo upozornit na dvojí tvář KMV. Na jedné straně se firma sama presentuje jako podnik podporující kulturu, na straně druhé nechává kulturní památky ve svém vlastnictví bezostyšně chátrat. Také proto asociace zvolila doprovodný text, který Mattonka nyní žaluje. Tedy ´Zde se těží minerálka Mattoni – kulturní památka Löschnerův pavilon se nachází ve výrobním areálu Karlovarských minerálních vod a je 20 let v jejich vlastnictví´.

KMV: Reklama měla za cíl klamat spotřebitele a vyvolat obavu o zdraví

Jenže Mattonka to vidí jinak. V žalobním návrhu stojí: ´Sdělení je v kombinaci s dvěma fotografiemi zchátralého, nevábného interiéru a exteriéru nějaké budovy naprosto nepravdivé a klamavé, neboť je mimo jiné způsobilé u průměrného spotřebitele vyvolat mylný dojem, že interiéry a exteriéry zachycené na fotografiích jsou skutečně místy, kde se těží či vyrábí minerální vody MATTONI.´

Ve své žalobě dále uvádí: ´Navrhovatel je navíc přesvědčen, že sdělení je způsobilé vyvolat u spotřebitelské veřejnosti obavy o své zdraví. Nabyté obavy a předsudky se budou velmi těžko odbourávat.´

ASORKD: Mattonka záměrně překrucuje význam reklamy

Občané pochopili význam naší iniciativy. Ohrazujeme se proti překrucování pravého významu kampaně. Postoj KMV chápeme jen jako strategii jejich advokátů a věříme, že to tak bude vnímat i soud," dodal Ries. Vedle asociace ASORKD jsou dále obžalovány firmy RENCAR, EUROPLAKAT a Dopravní podnik hl. m. Prahy – tyto firmy jsou žalovány za to, že asociaci poskytly reklamní prostor.

Asociace tak za kritiku KMV čelí od této firmy i jejího generálního ředitele dona Alessandra Pasquale v pořadí již čtvrté žalobě. „Soudy nás od kritiky KMV neodradí. Památky v Kyselce mají štěstí v neštěstí – na první pohled je zřejmé, kdo je ten zlý. Komunikace s veřejností je proto jednodušší," řekl Kadrman.

První stání se uskuteční tuto středu 12. června od 9:00 v budově Městského soudu v Praze, Slezská 9, Praha 2, I. patro, č.dv. 155. Soudit bude JUDr. Helena Nebesářová.

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře