Zhusta se kritizovalo a kritizuje třeba to, že v Rusku označují zahraniční neziskovky za „cizí agenty“, ale jsou snad jiní ti, kteří pomalu každého, kdo odmítá naše členství v NATO či EU, označují za „agenta Kremlu“? Není to tak trošku podle hesla – zloděj křičí, chyťte zloděje? Nebo, jaký byl poprask, když vyhodili v Rusku z univerzity pana Zubova kvůli nesouhlasu s anexí Krymu. Ale není náhodou třeba volání po vyhození Martina Konvičky z univerzity za jeho negativní názory na islám v podstatě totéž? Mimochodem, pan Zubov je historik, kdežto konvička je entomolog, tedy neučí o náboženství, ale o hmyzu, tak proč by měl být univerzitou popotahován za něco, co dělá mimo její půdu jako svou soukromou aktivitu a co vůbec nesouvisí s oborem, který vyučuje? Nebo co třeba důtka soudci Miloši Zbránkovi kvůli jeho satirickým článkům o migrantech? Zpochybňoval snad těmi články naše soudnictví? Pokud ne, tak co je ostatním soudcům do toho? Co popotahování Kláry Samkové advokátní komorou, i když policie seznala, že se ničeho trestného nedopustila?
Přijde mi, že rozdíl je jen v hodnotách, v Rusku se až přehnaně razí vlastenectví a tradiční konzervativní hodnoty, u nás zase, také dost přehnaně, multikulturalizmus a bezbřehá tolerance, ale tam i tady se nějakým způsobem omezují svobody a zastrašují lidé, kteří oficiální hodnoty kritizují, jen ta forma je na západě zatím o dost mírnější než na východě, ovšem ty šrouby se stále více utahují a svobody se nám ukrajuje jako salámu, jednou jsou to zbraně, pak kouření, jindy kritika islámu, ondy zase prodej alkoholu v dopravních prostředcích..., takže se obávám, že se možná na ten východ dostaneme, když budem směřovat k západu, protože Země je kulatá. Poletíte do Kalifornie, trošku „zaspíte“ a můžete skončit klidně třeba v Severní Koreji.
Takže narovinu: nejsem občan ani Ruska ani Číny, ale České republiky, proto mě v první řadě zajímá, kdo skutečně a doopravdy omezuje práva a svobody v České republice, nikoli v Rusku a Číně, napřed je potřeba bojovat proti omezování svobod ve své vlasti, až potom můžeme řešit lidská práva a svobody někde jinde. A je otázka, jestli je vůbec správné se vměšovat do záležitostí jiných zemí a hrát si na pány bohy, kteří jediní ví, co jsou ty „správné hodnoty“.