Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Mirek volí Miloše!

Podle Lidových novin jsou typickými voliči Miloše Zemana hlavně čtenáři Aeronetu, které prý charakterizuje nižší sociální úroveň, nízký příjem a pokročilý věk! Analytik LN přesto doporučuje, aby kandidáti proti Zemanovi zabojovali o hlasy čtenářů Aeronetu! Kalousek už šel příkladem?

  • mirek-voli-milose

Naprostá zoufalost! Těmito dvěma slovy by se dala charakterizovat situace mainstreamových médií, které už dopředu tuší, že Miloš Zeman bude opět zvolen do funkce prezidenta na další pětileté období. Jak jsme byli do naší redakce upozorněni našimi čtenáři, Lidové noviny včera v pondělí publikovaly na svém webu mohutnou studii analytika a novináře Josefa Šlerky [1], který ve svém doprovodném článku [2hned v úvodu nabádá prezidentské kandidáty, kteří stojí proti Miloši Zemanovi, aby zabojovali o hlasy čtenářů proruského Aeronetu.

Tito kandidáti se totiž nachází ve svých izolovaných voličských bublinách, které se musí pokusit prorazit tím, že získají hlasy z voličského spektra, jehož hlasy by normálně nikdy nebyly dosažitelné pro protizemanovské kandidáty. Je to neuvěřitelné, co se děje. Mainstreamový list doporučuje protizemanovským kanidátům, aby se ucházeli o hlasy čtenářů proruského Aeronetu. Podle Šlerky rozhodnou prezidentské volby 3 až 4% voličů, a právě o jejich hlasy se hraje. Mainstreamové Lidovky tak nenapadlo nic lepšího, než doporučit prezidentským kandidátům, aby si došli pro tyto rozhodující hlasy na Aeronet.

Opravdu nevím, jestli tato zoufalost je opravdu míněna vážně, ale pokud se podíváme na nedělní tweet Miroslava Kalouska, ten dokonce uvažuje, že poškodí Miloše Zemana tím, že mu vyjádří podporu v inzerátech na serverech Sputnik, Parlamentních listech a právě na Aeronetu, viz. jeho tweet níže. Pravděpodobně si už v předstihu přečetl Šlerkovu pondělní analýzu z Lidových novin a rozhodl se jednat. Analytik konečně postřehl to, o čem na alternativě píšeme už poslední 4 roky, že mainstreamová média již nemají informační monopol na zpravodajství a lidé nově čerpají více informací z nezávislých médií, které postupně získávají společenský vliv. Pokud bychom mluvili o projevech informační globalizace, tento mediální shift (posun) je objektivním procesem změn ve světě zpravodajství a médií. Je to objektivní proces z toho důvodu, že k němu dochází bez ohledu na to, jestli chceme nebo nechceme, nelze to subjektivně ovlivnit.

 

V pátek a v sobotu půjde o hodně. Tak mě napadlo dát do Sputniku, Aeronetu a Parlamentních listů inzerát, že podporuji Zemana. To by mohlo zabrat...Co myslíte?

 

Mainstream v zoufalství začal radit protizemanovským kandidátům, aby se pokusili získat hlasy čtenářů Aeronetu. Podle analýzy prý rozhodnou volby!

Veškeré zpravodajství bylo až do nedávné doby v rukách podnikatelských rodin, veskrze židovského původu. Týká se to nejen novinových periodik, ale i soukromých televizí a tiskových agentur, které spolu vytvářejí pavučinu mediálního informačního pole. Jenže v posledních letech začaly toto zprivatizované informační pole narušovat nezávislé zpravodajské projekty, které přináší úplně jiný formát zpravodajství a nové informace, které mainstreamová média zamlčují anebo přecházejí bez povšimnutí.

Lidé si postupně začali všímat, že zpravodajství mainstreamu nepřináší pravdivé informace, ale vytváří na základě politické zakázky pokřivenou realitu, které má veřejnost uvěřit. Hlavním bodem zlomu byl jednoznačně Majdan v Kyjevě a zpravodajství mainstreamu, které deformovalo popis událostí a reality. Tento bod zlomu vejde do dějin jako okamžik zrodu revoluce alternativních zpravodajských médií. Lidé se konečně probudili a pochopili, že informace mainstreamu jsou nekonečnou záplavou dezinformací s cílem vytvářet virtuální informační realitu o světě okolo nás.

Co je opravdu překvapivé ve Šlerkově analýze, to je úplně nová poloha alternativních médií. Několik let zpátky si všichni pamatujete, jak Aeronet a další alternativní servery byly označovány za proruské hlásné trouby, které prý vznikly jako nástroje Kremlu na ovlivňování veřejného mínění v evropských zemích. Později se tato rétorika změnila a servery začaly být označovány jen za “dezinformační”, a to hlavně z toho důvodu, že prostě napojení na Rusko u těchto alternativních serverů nikdy neexistovalo, s výjimkou Sputniku, který je oficiálním periodikem ruské vlády. Nicméně po parlamentních volbách v České republice vloni v říjnu se tato pozice české alternativy opět změnila a nově již představujeme reálnou zpravodajskou alternativu, se kterou mainstreamová média počítají jako s reálným faktorem a dokonce doporučují prezidentským kandidátům, aby si došli pro hlasy čtenářů Aeronetu a dalších alternativních serverů.

Legitimizace alternativy je objektivním procesem informační globalizace

Je to zcela objektivní proces legitimizace zpravodajské alternativy, úplně stejný proces, jaký proběhl v USA po volbách amerického prezidenta, kterého do úřadu dostala právě americká alternativa a miliony jejích čtenářů a posluchačů. I když česká alternativa se nemůže s tou americkou nijak srovnávat, pokud jde o objem a čísla čtenářů, tak přesto se ukazuje, že informační prostor se radikálně mění. Už to zdaleka není jenom Aeronet nebo Parlamentní listy. Nově začínají dělat alternativní žurnalistiku i televize, např. TV Prima a v poslední době zejména TV Barrandov v jednotlivých pořadech Jaromíra Soukupa. Tyto televize se nebojí říkat pravdu a velmi brutálně vybočovat z oficiálního mainstreamového proudu politické mediální objednávky. Je však třeba upozornit, že tento proces je pouze objektivním vyústěním alternativního zpravodajství, které v ČR vzniklo v posledních několika letech a zcela změnilo způsob vnímání informací.


Aeronet je v analýze LN uveden jako podporovatel č. 1 Miloše Zemana.

V analýze Lidových novin je grafická tabulka, která ukazuje, jak blízko mají čtenáři jednotlivých zpravodajských serverů v ČR (alternativních i mainstreamových) k jednotlivým prezidentským kandidátům. Poměrně logicky tam figuruje náš Aeronet jako podporovatel Miloše Zemana na prvním místě, ale co je opravdu zvláštní, to je neustálé nálepkování čtenářů AE News a jejich zařazování do sociální skupiny ekonomicky slabých občanů s nízkým příjmem a pokročilým věkem.

To je opravdu špatné zařazení, protože minimálně z toho, co můžeme vyčíst z datametrických údajů, tak náš server navštěvuje nebývale vysoké procento lidí z mobilních telefonů iPhone, tabletů iPad a z operačních systémů MacOS X, tedy z počítačů Apple. Přestože jsme nedělali žádný sociologický průzkum, tak z dostupných demografických metadat na internetu zjišťujeme, že AE News čtou zejména lidé mezi 30 a 45 lety věku s vyšším vzděláním, což zcela odporuje analýzám mainstreamu o našem portfoliu čtenářů. Tím nechci tvrdit, že důchodce s nízkým příjmem nemůže mít iPhone nebo iMac počítač, ale v běžné sociodemografické skupině toto technické vybavení odpovídá lidem v jiné věkové a sociální kategorii, než kterou našim čtenářům přisuzuje mainstream.

Mainstream se stal obětí třídního boje a členění čtenářů podle třídního původu

Stejně tak můžeme vidět i lékaře a právníky mezi našimi dárci, kteří nám přispívají svými dary na provoz AE News, takže sociální profilace čtenářů AE News opravdu neodpovídá definici sociálně vyloučených osob v důchodovém věku. Aeronet oslovuje širokospektrální auditorium od mladých lidí od cca. 17 let až po více než 80-leté důchodce. To samo potvrzuje skutečnost, že oslovujeme čtenáře napříč věkovými a sociálními skupinami, protože naše články oslovují široké spektrum publika, neomezujeme se pouze na elitisticky uzavřenou skupina intelektuálů, nebo naopak na skupinu čtenářů z řad proletariátu. Toto škatulkování ovšem dosud platí pro mainstreamová média, která se etablovala na třídním základě. List Právo se zaměřuje na dělníky, MF Dnes na tzv. střední třídu a Lidové Noviny nebo Respekt se orientují na tzv. polistopadovou intelektuální elitu, která vzešla z tzv. havlistické fronty.

 

Ztráta vlivu mainstreamu vyplývá do značné míry právě z tohoto třídního členění svých čtenářů. Alternativa toto třídní členění neuznává, protože pro nás jsou čtenáři členové naší rodiny, kteří požadují pravdivé a nezkreslené informace bez politického nebo ideologického zabarvení. Je však neuvěřitelné, jakým způsobem se mění postoj mainstreamu k alternativě. Na počátku roku 2018 se tak najednou dočteme z elitářských Lidových novin analýzu, že kandidáti Pražské kavárny na post prezidenta by se měli pokusit získat hlasy čtenářů Aeronetu a další alternativy, protože jejich hlasy a jejich procenta rozhodnou ve 2. kole prezidentské volby. A to nelze nazvat nijak jinak, než projev naprosté zoufalosti. Protože čtenáři Aeronetu budou volit jen tak, aby na Pražském hradě byl prezident, který nebude otevírat náruč migraci, a který nebude občany strašit Ruskem, zatímco Evropou se valí hordy migrantů.

-VK-

Šéfredaktor AE News

zdroj:https://aeronet.cz/news/podle-lidovych-novin-jsou-typickymi-volici-milose-zemana-hlavne-ctenari-aeronetu-ktere-pry-charakterizuje-nizsi-socialni-uroven-nizky-prijem-a-pokrocily-vek-analytik-ln-presto-doporucuje/

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Komentáře  

#1 damirr@volny.cz 2018-01-11 13:19
Ta zrůda Kalousek, správně a zaslouženě- na hrad Mírov a dostane i slušivý obleček.
Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře